Tuesday, December 16, 2008

Kahwin dah kakak aku : Nor Jihan + Ibrahim


Gambar ni di tangkap sejurus slps nikah kak ann, saja nak amik di kolam rumah aku (Galok!!!!hehe)..Nikah pada 28/11/2008. Jam 2.30 ptg. Nak tau bts (behind the scenes) event ni, pihak laki dah sampai pada jam 2.15 ptg, nak prepare sblm akad nikah. tapi kakak aku, jam 2 baru nak mandi + solat zohor + make up +++++.....adush!!!org dah tunggu kat bawah hampir sejam. Abang Zul (yang urus bhgn photography) dah tak senang duduk coz rupanya pada haritu photographer dari newspaper dalam ( Sabah Times) dan luar negeri pun ada hehe. Mula-mula risau gak coz aku ty kak ann "ada wedding photographer tak?". Kak Ann kata takda coz nak kurangkan kos. Then, pada hari kejadian, aku sendri tak leh amik gambar coz ramai sgt reporters (dari jabatan ayah aku satu, yg lain main masuk je siap interview abang Im -Ibrahim) Balik pada crita asal, abang im dah duduk atas tara (tempat nikah tu hampir stengah jam). Tingkat bawah nampak relax je, tak tau kat tingkat atas umah ak mcm ribut haha...kelam kabut mcm ada puting beliung je...."adik amik tu, amik ni"aku yang pening kepala...tu la kak ann tak prepare awal2 iskh3x~



Jam 3.10 baru start akad nikah. Mula2 dgr ceramah, aku ingat lama,rupanya tak sampai 15 minit, trus akad. Abang Im akad 2 kali. First tu terlebih 'NYA' lak,then tak sah. Second baru jelas sebutan dan laju je. For sure la abang Im ni dah berlatih smlm hehe (i guess la). Lepas akad nikah, kak ann tak nangis. Aku dan adik aku,Ilah yang nangis...(hahahaha). Dalam hati aku, kawen dah kak ann. Alhamdulillah dia dapat org yang dia impikan slama ini...Aku je la yang takda calon lagi =) ~


Banyak lg kejadian yang tak dirancang berlaku =). Nanti aku sambung lagi k=)






3 comments:

Adiylia Majid said...

hehe..time kakak aku akad nikah aku x nangis,x rase ape2 kot.
kecik lg, form 1 or mayb sbb jrk umo kitorg jauh.
cume lps tu rase la, kakak aku dh xtdo same bilik ngan aku..
dh x dudok situ,
dh xbley rase spagheti stiap ahad.
tp lps 2 bkn x jmpe lgsung..n now anak2 die plak dok sini lps balik dr skola..n stiap mlm hbs keje kakak aku dtg amik.
as times changed, things changed.
dats life. Changes are not always bad. Eventually, u'll get used to it. Family aku skarang lg meriah dgn penambahan 4 org bdak yg mcm2 pe'el.

Miss H E L A N G said...

thanx aniz..ak pn dah rs sunyi ckit pas akak aku kawen..dulu akak aku ade kat uia, ade org temankan ak g jalan2.skg dah takde..nak jalan pn, tepaksa sorg..it'll be different, just it takes time to adapt my new life hehe..pandai2 cr aktiviti la skg..'This is my new single life' =)

NFPA said...

jihah,,ak blom rs lagi semua nie,tp myb tak lama lagi kan....

btw,,tahniah kakjihan!!