Monday, December 3, 2012

.Percaya dengan Rancangan Allah.

Situasi 1

Orang tanya aku pasal kisah cinta. Aku senyum.

Bila senyum, orang tanya bila nak kawen.

Aku jawab "Doakan ya kak"

Bukan bermaksud aku tengah dilamun cinta. 

Situasi 2

Tgh dengar lagu Berserah dari Hady Mirza

Tidak sedar tiba-tiba mengeluh. Orang sebelah tanya "tgh frust putus cinta ka"

Aku senyum. Tiba-tiba ada suara kumbang bukan seekor. haha.

Bukan bermaksud aku putus cinta atau kecewa.

*Realitinya, hidup ini cuma sekali. Adakala kita gembira, adakala kita sedih. Tipu kalau aku kata tidak pernah langsung melalui perasaan untuk rasa disayangi dan menyayangi. Itu fitrah manusia. Cuma perasaan itu tidak perlu ditunjuk atau diceritakan pada sesiapa untuk tagih simpati. Jujur aku rasa macam tersalah langkah. Macam nak ulang masa lalu. Tapi ini semua rancangan Allah agar perjalananku lebih indah. It is only a matter of time. InsyaAllah..  ^_^






No comments: