Saturday, August 30, 2008

Terima Kasih Sahabatku~



24 Ogos 2008 genap diri ini mencapai umur 21 tahun - umur yang cukup untuk mengundi =).
Terima kasih kepada teman-teman di Sabah dan Semenanjung Malaysia yang masih ingat tarikh ini dan teristimewa buat Shepa, Ainon, Ima, Fateha dan Anis kerana memberi kejutan sambutan hari lahirku di bilik E 4.7 (that is totally non expected).





-ceritanya begini, pada hari ahad aku hanya sekadar menerima ucapan selamat hari lahir melalui SMS dan secara ‘verbal’ dari teman sebilikku iaitu shepah,ainon dan anis. Pada keesokkan harinya, kelas Business Finance dilanjutkan sampai ke 7 pm. Dengan keadaan yang terburu-buru (belum sembahyang asar berikutan ada kelas Fiqh sebelum itu), aku dan ainon terus meluru ke surau dan menunggu masuknya solat maghrib. Tetiba Ainon mengatakan padaku untuk menunaikan solat sejurus masuknya waktu azan kerana katanya ada hal penting malam tu. (Aku pun meng’iya’ kerana dasar orang menumpang macam ni lah=) Sampai di mahallah, aku tidak terus ke bilik kerana terpaksa ke stor sebentar mencari buku untuk seorang sahabat. Sampai di bilik, aku terkejut melihat pintu dihiasi dengan belon berwarna pink dan bertulis ‘HAppY BEsDay NajiHaH’. Buka pintu, “happy birthday kadek” (my nick name). ‘And I was shocked that they will do this for me’. Aku hampir menangis sebenarnya kerana disaat aku merindui keluargaku, ada teman yang masih menghargai kehadiran diri ini di perantauan.

Aku sebenarnya selalu ‘stress’ di UIA kerana dengan bebanan ‘assigment’ dan subjek-subjek ‘killer’ yang aku dalami semester ini. Sebab itulah pemilihan kawan sangat penting bagiku. Sejak bersama dengan ‘rumate2’ baruku ini, I have learn a lot of things. I'd learn how to adapt with other people with difference attitude, learn how to share, and now I’m not shy to do something beyond my limit (n_n). Maybe sometimes I felt stress to see how they study, but it encourage me to study more. Thank U all. Sayang ainon,shepa,ima,fateha dan anis~


Impianku setelah mencapai umur 21 :
-Ingin berusaha melakukan yang terbaik dalam setiap yang aku lakukan
“ Orang yang bahagia tidak selalunya memiliki hal-hal yang terbaik. Mereka hanya berusaha menjadikan yang terbaik pada setiap hal yang hadir dalam hidupnya”
-Memperbaiki akhlak agar menjadi insan yang sentiasa berdiri di jalan Allah.
-Mengurangkan perasaan malu. Itulah satu-satunya sifat dalam diri yang aku ingin meminimakan sebaik mungkin.
-Ingin mencari ‘seseorang’ yang boleh membimbing aku. Memberi aku sokongan dikala jatuh.
-“To raise up my level of confidence”. (I know I can be leader, it just I do not have confidence to do it.)

Setakat ini, itu sahaja impian yang terlintas dalam fikiranku ini. (Banyak lagi sebenarnya, biar sedikit kerana yang dinilai bukan kuantiti tapi kualiti)

Kepada semua teman-teman, aku ingin memohon keampunan sekiranya pernah menguris hati sesiapa. Maafkanlah diri ini kerana diriku bukan sempurna~

Wassalam~

1 comment:

Anonymous said...

eeeley kadek..wat ayat dramatis pulak..normal la tuh tumpang menumpang haha..weh asal x letak target kurus ko tuh..huhu..relex2 even ko jauh dperantauan dr family..remember that yg we all as ur rummees still stand behind u always wokeyh...kadek mmmook jgn sedey2 ok..